Po awarii prądu

Drukuj

GDY ZABRAKNIE PRĄDU…

 

W przypadku wystąpienia awarii prądu w szkole po jej usunięciu mogą wystąpić problemy w dostępem do sieci internetowej oraz do zasobów Portalu. Należy wówczas wykonać kilka czynności mających na celu poprawne uruchomienie urządzeń serwerowych:

 

KROK 1:

Należy udać się do szafy bezpiecznikowej i sprawdzić czy wszystkie bezpieczniki są włączone (postawione do góry)

 

KROK 2:

Jeżeli brak w dostawie prądu występował przez dłuższy czas istnieje prawdopodobieństwo rozładowania się UPS czyli urządzenia podtrzymującego zasilanie w serwerowni. Jest to urządzenie z dużym niebieskim wyświetlaczem i napisem „CyberPower”. Jeżeli urządzenie to nie pracuje (nic się nie wyświetla) konieczne jest jego uruchomienie poprzez wciśnięcie przycisku zasilania:

KROK 3:

Jeżeli bezpieczniki są aktywne należy pójść do serwerowni, otworzyć szafę serwerową i sprawdzić stan serwerów. Są to urządzenia na których przyklejona jest etykieta „SERWER 01” lub „SERWER 02”. Po lewej stronie znajduje się włącznik wraz z diodą przypominającą falę „~”.

 

 

Należy sprawdzić czy dioda ta świeci, a jeżeli świeci to czy jest to światło stałe czy pulsacyjne. W sytuacji gdy dioda nie świeci, lub światło jest pulsacyjne należy dokonać restartu serwera. Do tego celu może być przydatny cienki śrubokręt lub ołówek.

 

KROK 4:

Jeżeli UPS całkowicie się rozładował konieczne jest ponowne uruchomienie macierzy dyskowej. Jest to urządzenie na którym po lewej stronie widnieje napis QNAP. W prawej części urządzenia znajdują się kontrolki pracy dysków (zielone) oraz stanu połączenia internetowego.

Jeżeli żadna z kontrolek się nie świeci konieczne jest uruchomieni macierzy poprzez wciśnięcie przycisku zasilania umieszczonego po prawej stronie macierzy.

 

 

Po uruchomieniu wszystkich urządzeń przywrócenie pełnej funkcjonalności infrastruktury szkolnej może zając kilkanaście minut. Jest to czas niezbędny na restart wszystkich systemów.